Eksperci Akademii Sukcesora

Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego

dr Adrianna Lewandowska, MBA

Wizjonerka polskiej przedsiębiorczości rodzinnej, strateg, doradca, architekt sukcesu wielu polskich firm rodzinnych.

Absolwent zagranicznego MBA, stypendysta Uniwersytetu St.Gallen w Center for Family Business i Uniwersytetu Wiedeńskiego w Institut für Familienunternehmen. Właściciel firmy doradczej Lewandowska & Partnerzy / Business Discovery od lat wspiera firmy rodzinne w zakresie strategii rozwoju, procesów sukcesyjnych oraz zarządzania zmianą. Członek Międzynarodowej Sieci Doradców Strategicznych w Berlinie. Założyciel i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, członek IFERA. Wykładowca MBA oraz licznych studiów podyplomowych.

Autor napisanej wspólnie z prof. Peterem Mayem z Bonn, doradcą w procesach sukcesyjnych niemieckich wielopokoleniowych firm rodzinnych, książki „Stawka większa niż biznes. Strategie rozwoju firm rodzinnych”.

Dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, oprócz publikacji, wystąpień kongresowych i tworzenia praktycznych narzędzi dla biznesu rodzinnego (także tych współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach projektu „Kody wartości – efektywna sukcesja w polskich firmach rodzinnych”), stworzyła jedyną w Polsce platformę wymiany myśli i doświadczeń biznesowych, jaką jest Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych.

Prezes Fundacji Stajnia, Dyrektor Kreatywna Inspiration Point

Anna Bielak-Dworska

Od 2004 zaangażowana w działalność rodzinnej firmy. Absolwentka studiów w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem, coachingu oraz Akademii Przywództwa Psychologicznego, Instytutu Badań Literackich PAN. Dyrektor kreatywna w Inspiration Point S.A., spółce zajmującej się rewitalizacją Kompleksu Pałacowo-Parkowego w Siemianowicach Śl. Fundatorka i Prezes fundacji STAJNIA TWÓRCZY KOLEKTYW, ale przede wszystkim kobieta nieobojętna, żona, córka, siostra, koniara, pisarka.

Twórca marki Kruger&Matz

Michał Leszek

Twórca marki Kruger&Matz, marketing director i executive board member w firmie Lechpol Electronics

Michał Leszek urodził się 22 listopada 1982 w Garwolinie. Ukończył Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego na specjalizacji Informatyka i Ekonometria.
Swoje pierwsze kroki w karierze zawodowej stawiał w finansach przedsiębiorstw w AVON, Ernst&Young oraz Deloitte, gdzie zajmował się analizami finansowymi i transakcjami fuzji i przejęć. Kolejne doświadczenia zbierał na rynkach finansowych w Saxon Financials oraz własnej firmie TWL Capital. Po udanej karierze w finansach w 2010 roku zdecydował się na zmianę drogi zawodowej i powrót do rodzinnej firmy Lechpol gdzie jako współwłaściciel i dyrektor marketingu stworzył Kruger&Matz – najbardziej wyrazistą markę na rynku polskiej elektroniki. Jego marzeniem jest by Kruger&Matz stał się marką globalną. Prywatnie pasjonat muzyki, psychologii i rozwoju duchowego oraz wyścigów motocyklowych.

Ekspert Instytutu Biznesu Rodzinnego

dr inż. Ewa Więcek-Janka

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Stażystka dziewięciu staży zagranicznych na europejskich uczelniach. Od 2002 roku zajmuje się badaniami nad funkcjonowaniem przedsiębiorstw rodzinnych. Wyniki swoich badań zawarła w 76 publikacjach oraz referowała je na kilkudziesięciu konferencjach w kraju i zagranicą. Obecnie adiunkt w Katedrze Marketingu i Sterowania Ekonomicznego na Wydziale Inżynierii i Zarządzania Politechniki Poznańskiej. Ekspertka Instytutu Biznesu Rodzinnego. Członkini: Family Business Foundation, Inicjatywy Firm Rodzinnych, Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu i Towarzystwa Zarządzania Produkcją.

Ekspert ds. internacjonalizacji firm rodzinnych

dr Alicja Hadryś-Nowak

Doktor nauk ekonomicznych. Dyrektor Centrum Przedsiębiorstw Rodzinnych Spółki Celowej UEP. Ekspert Unii Europejskiej, PARP oraz Instytutu Biznesu Rodzinnego. Wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu A. Mickiewicza w Poznaniu, Wyższej Szkoły Bankowej oraz Lethbridge University w Kanadzie. Członek międzynarodowej organizacji IFERA (International Family Enterprises Research Academy) zrzeszającej badaczy i przedsiębiorstwa rodzinne z całego świata, The European Council for Small Business and Entrepreneurship (ECSB) oraz organizacji Vital Voices.

Prezes HORTIMEX

Mateusz Kowalewski

Praktyk zarządzania. Od 1994 roku pracuje w przedsiębiorstwie Hortimex, założonym przez jego ojca Tomasza J. Kowalewskiego.

Hortimex to specjalistyczne przedsiębiorstwo będące platformą wymiany towarów, wiedzy i doświadczeń pomiędzy światowymi producentami składników żywności a producentami żywności w Polsce. Mateusz Kowalewski rozpoczął swoją karierę w firmie rodzinnej od prac administracyjnych. Obecnie pełni funkcje prezesa oraz współwłaściciela firmy.

Obszary zainteresowań: modele biznesowe, zarządzanie strategiczne, zarządzanie przez wartości, społeczna odpowiedzialność biznesu, systemy zarządzania jakością, sukcesja w firmach rodzinnych.

Mediator rodzinny

Sylwia Kowalenko

Mediator rodzinny, councellor, terapeuta systemowy w trakcie certyfikacji, psycholog, prawnik. Członek Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej. Prowadzi mediacje rodzinne z osobami i całymi rodzinami trwającymi w konflikcie, wykorzystuje wykształcenie prawnicze oraz psychologiczne w celu osiągnięcia lepszych efektów. W pracy posługuje się podejściem systemowym oraz koncepcją integratywną.
Najczęściej pracuje z osobami doświadczającymi problemów w relacjach, przeżywającymi trudności emocjonalne, cierpiącymi z powodu objawów utrudniających codzienne funkcjonowanie. Wspiera w poznawaniu siebie, rozumieniu własnych uwarunkowań i dokonywaniu zmian sprzyjających rozwojowi. Zajmuje się doradztwem personalnym.

III pokolenie w LARS

Roland Szymański

Sukcesor w III pokoleniu w firmie LARS. Magister prawa UAM, absolwent studiów podyplomowych z Zarządzania Firmami Rodzinnymi. Lider sukcesorów w FBN Poland. Krótko związany z działem prawnym w centrali jednego z największych polskich banków. Następnie przez blisko 10 lat rozwijał działalność lotniczą pod marką Helicenter, która dzisiaj jest częścią biznesu rodzinnego LARS. Uczestnik i prelegent na licznych konferencjach poświęconych firmom rodzinnym na całym świecie, w tym m.in. w USA, Azji i na Bliskim Wschodzie. Prywatnie pasjonat lotnictwa, pilot samolotowy i śmigłowcowy.

Prezes W.P.I.P.

Dariusz Stasik

Prezes Zarządu i Właściciel W.P.I.P. Sp. z o.o. –firmy zajmującej się projektowaniem i generalnym wykonawstwem obiektów przemysłowych i biurowych, w tym typu SMART BUILDING.Członek Rady Programowej konferencji SMART CITY FORUMw Warszawie.
Autor bloga: GOOD TIME FOR SMART CITY( www.dariuszstasik.com ).
Członek Zarządu FBN POLAND( Family Bussines Network ) – polskiego oddziału międzynarodowej organizacji firm rodzinnych. Speaker na wielu konferencjach poświęconych tematyce zrównoważonego budownictwa oraz tematyceSMART CITY.Siedzibą firmy jest SMART BUILDING CENTERw Jasinie k/Poznania, który jest klasycznym SHOW~ROOM-emnajnowszych rozwiązań budynkowych. Jest to pierwszy w Polsce ZERO-ENERGETYCZNYbudynek z amerykańskim certyfikatem „zielonego” budynku LEED – PLATINUMoraz certyfikatem WELL BUILDING STANDARD.

 

Dyrektor Finansowy i Operacyjny w Hansgrohe Polska

Jakub Tomaszewski

Dyrektor Finansowy i Operacyjny w Hansgrohe Polska. Specjalista w zakresie projektowania i wdrażania systemów Controllingu i kontroli wewnętrznej w przedsiębiorstwach. Od 2009 roku związany z Hansgrohe, jednej z najbardziej znanych niemieckich firm rodzinnych. Pełni funkcję Controllera Regionalnego Grupy dla Europy Środkowo Wschodniej w centrali Hansgrohe DE, a także jest członkiem międzynarodowej grupy eksperckiej dotyczącej wdrażania innowacyjnych rozwiązań controllingowych. Posiada praktyczne międzynarodowe doświadczenie w optymalizacji procesów biznesowych oraz zarządzania zmianą wewnątrz Spółek Grupy Hansgrohe w Europie i w Azji.

Od 9 lat członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów (ICV). Zdobywał wiedzę w Controller Akademie w Niemczech. Studiował Finanse na Harvard University oraz Business Międzynarodowy w Dundee Business School, UK.

Ekspert w zakresie przygotowania i wdrażania strategii

Bogdan Koczorowski

Ekspert w zakresie przygotowania i wdrażania strategii w przedsiębiorstwach, lider projektów strategicznych m.in. w mBanku, HDI Asekuracja, Poczta Polska, KRD BIG

Partner LP i ekspert IBR Polska

  • 28 letnie doświadczenie biznesowe w tym:
  • Prezes Zarządu TUW Pocztowe,
  • Prezes Zarządu Konzeption S.A.
  • Wiceprezes Zarządu HDI Asekuracja Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.,
  • Dyrektor Sprzedaży mBank,
  • Dyrektor Sprzedaży w Gothaer Towarzystwo Ubezpieczeń
  • Dyrektor Rozwoju Biznesu w KRD  Biuro Informacji Gospodarczej
Praktyk zarządzania w firmie rodzinnej

Jakub Kołodziej

Absolwent filologii angielskiej oraz stosunków międzynarodowych (handel zagraniczny i finanse międzynarodowe). Przez kilka lat prowadził własną działalność gospodarczą, w ramach której zajmował się nauczaniem języka angielskiego i tłumaczeniami. W 2009 roku dołączył do firmy Roleski, z którą związany był do połowy 2018 roku. W latach 2012 – 2018 pełnił w firmie m.in. funkcję członka zespołu zarządzającego i współtworzył system zarządzania oraz strukturę i politykę jej funkcjonowania jako rodzinnego przedsiębiorstwa. Aktywny uczestnik (jako prelegent lub członek panelu dyskusyjnego) wielu krajowych oraz międzynarodowych konferencji, kongresów i prelekcji poświęconych szeroko rozumianej przedsiębiorczości rodzinnej, m.in. w: Brukseli, St. Gallen, Paryżu, Hamburgu, Nowym Jorku, Lappeenranta, Berlinie i Pradze. Prywatnie miłośnik lotnictwa (posiadacz licencji pilota samolotowego) oraz pasjonat strzelectwa sportowego. Lubi się uczyć.

Santander Bank Polska S.A.

Małgorzata Nesterowicz

Pracuje w bankowości od 20 lat, a od 13 lat w Santander Bank Polska. Posiada doświadczenia w zakresie finansowania przedsiębiorstw w pełnym zakresie dłużnych i kapitałowych struktur finansowych w ramach relacji bilateralnych oraz transakcji strukturyzowanych z udziałem innych banków oraz instytucji finansowych, włączając doświadczenia w transakcjach wykupów lewarowanych, finansowania typu Project Finance, restrukturyzacji, przekształceń kapitałowych. Kierowała zespołami biznesowymi w obszarach bankowości korporacyjnej oraz finansowania strukturalnego, odpowiedzialnymi za współpracę z klientami korporacyjnymi i instytucjami finansowymi.

Obecnie w ramach działań na rzecz firm rodzinnych rozwija inicjatywy mające na celu wzmacnianie pozycji Banku jako partnera w rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce, wspierania ich rozwoju i procesów sukcesji poprzez inicjatywy edukacyjne dla klientów oraz rozszerzanie współpracy w ramach finansowania lub usług doradczych. Celem jest poszukiwanie rozwiązań dla właścicieli polskich firm prywatnych oraz tych firm dostosowanych do ich bieżących potrzeb oraz planów lub celów do osiągnięcia w przyszłości.

Absolwentka studiów MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz Wydziału Inżynierii Sanitarnej i Wodnej Politechniki Warszawskiej.

Abris Capital Partners

Wojciech Jezierski

Przed dołączeniem do Abris, Wojciech Jezierski spędził 12 lat w bankowości inwestycyjnej, pracując przez 6 lat w niezależnym sklepie finansowo-korporacyjnym Lasanoz Finance i 6 lat w Access (spółka joint venture Rothschild w Polsce). Poprzednio w UniCredit Group gdzie pracował z klientami z różnych branż. Jego zainteresowania zawodowe koncentrują się na firmach z  sektora dóbr konsumpcyjnych, usługach i produkcji, energetyce i środowisku oraz rolnictwie.

Wojciech Jezierski jest absolwentem Wyższej Szkoły Biznesu i Administracji w Warszawie gdzie uzyskał tytuł magistra a także ukończył podyplomowe studia w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest również absolwentem Private Equity Programme of University of Oxford – Saïd Business School.

Abris Capital Partners

Hanna Turnau

W Abris Capital Partners skupia się głównie na badaniu i analizie potencjalnych możliwości inwestycyjnych oraz wspiera działania związane z tworzeniem wartości w spółkach portfelowych. Przed dołączeniem do firmy pracowała w bankowości inwestycyjnej w Moelis & Company w Londynie i Vienna Capital Partners w Warszawie, koncentrując się na fuzjach i przejęciach, oraz restrukturyzacji.

Absolwentka London Business School i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Grupa Kapitałowa Graal S.A.

Justyna Frankowska

Menadżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w budowaniu i zarządzaniu działem sprzedaży i marketingu oraz rozwijaniu rynków sprzedaży.

Z firmą Graal S.A. związana od 1994 roku, od samego z Działem Handlowym
i Marketingu spółki. W 2002 roku otrzymała nominację na Dyrektora Handlowego,
a w roku 2003 została Dyrektorem Handlu i Marketingu. Obecnie pełni rolę Członka Zarządu oraz Dyrektora ds. Handlu i Marketingu w Grupie Kapitałowej Graal S.A.

Jest absolwentką wydziału Ekonomii Politechniki Koszalińskiej. Ukończyła podyplomowe studia na kierunku Marketing, podyplomowe studia na kierunku Controlling oraz Zarządzanie Zasobami Ludzkimi.

Główne obszary osiągnięć i kompetencji:

  • budowanie i motywowanie zespołów
  • usprawnianie i optymalizacja procesów
  • znajomość systemów i narzędzi motywacyjnych
  • wykreowanie marek, które są liderami w swoich kategoriach: Graal puszki rybne, Supefish w łososiach
  • kreowanie strategii i kultury organizacyjnej
  • opracowanie i wdrażanie strategii marketingowej.
  • budowanie nowoczesnych struktur sprzedażowych
  • budowanie strategicznego partnerstwa z kluczowymi klientami
  • sprzedaż na 30 rynkach, 3-krotne zwiększenie sprzedaży od 2005 roku.